4 maj 2012

Min man, han kan.

Update.

Under hela tiden jag har svällt i soffan med min cider och tittat på hockeyn har Johan snällt pysslat med eget. Först när han kom hem gnällde han nog över att ja ropade för mycket å hade för hög ljud på tv:n, men ja sa som de va att nu får han bara bita i suräpple några kvällar å endera sura här hemma eller fara ti hans kompis som rör ihop snus där hemma. Han stannade hemma, hans eget val.
Nå, han har alltså planterat om några blommor och försökt rädda livet på några som varit lite hängiga. Min gulliga viherpeukalo. Ja hör att de prasslar lite konstit, å sen knick knacks ett par gånger. Ja sitter fundersamt å lyssnar, medans ögona vilar på svettiga hockeyspelarna. Plötsligt hör jag någon stolt säga "Kato Mutti, ja har laga ett växthus!". Lite gulligt såg de nog ut, han ger nästan blommorna mer kärlek än mig. Hoppas blommorna nu e tacksamma över att få bo hos oss och kvicknar till lite. Dom får ju trots allt stå i solen hela eftermiddagarna, och dehär blommorna vi har borde älska sol.

Här syns också löken, Arons staven, jag köpte på mässan. 

Bara hockeyn slutar nu ska vi packa bilen å köra norrut, voi så ja ska sova i bilen. <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar