30 maj 2012

Pengar in, pengar ut.

Här ligger jag och myser under filten, och bloggar, då jag egentligen borde repetera engelskan en gång till. Men jag vill inte, lustar inte, orkar inte! Hur som haver måste mitt minne fungera korrekt om 2½ timme, annars får jag också besöka skolan i juni för omtentamen.

Nu ligger jag också och vaktar mejl inkorgen, väntar på lönespecifikationen som ännu inte synts till och lönen borde klirra på kontot imorgon. Då blir det endast att betala hyran, sätta in pengar på matkontot och sen försöka lista ut hur pengarna ska räcka resten av månaden. Jag hoppas verkligen att vädret blir fint i juni så jag inte behöver tanka bilen för att kunna ta den till jobbet. I måndas klickade jag hem ett par röda espadrillos från Members och lite friseringstillbehör från Saksitukku, nu "borde" jag endast beställa stödstrumpor, handla en vit bh och söka röda solglasögon till Emma. Får nog strunta i att köpa några nya kläder till helgens studentfester, hoppas det vädret blir svalt så man med gott samvete kan har byxor ;)

Ska börja ställa mig nu så man sen får trampa i lugn och ro till skolan. Sen blir det nog att bänka sig på terassen med mentalvårdspappren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar