27 maj 2012

Sunny sunday.

Nu har jag verkligen fått njuta av min sista lediga helg på en tid framöver. Om jobbet blir som planerat jobbar jag nu varje helg fram tills midsommar, sen kanske jag får klämt in en ledig helg.

I fredags orkade jag inte sitta hela dagen i lyan i Vasa så jag for tidigare hem till Jeppo, tog det riktigt lugnt, skrev på engelska uppgift, tittade på tv med pappa, fick min årets första SIA lösglass (polka och marula- ananas, NOMNOM!) och på sena kvällen for jag och Johan ut med båten och satte ut fiskenätet. I går var jag en vända med mamma och syrran till jeppis, köpte egentligen ingenting. När vi kom hem därifrån kuskades jag till Oravais där Johan väntade på min hjälp, vi skulle till tomten och kapa de träd som vinden fällt ner. På en timme var det undan och vi kunde sen gå och äta, sen igen ut på sjön för att kolla kassen och nätet, vilket resulterade i att ett band hade gått av i nätet och vi (OBS, Jag!!) var tvungna att ta upp det. Sist jag rörde i det gick allt helt fel och allt trasslades ihop. Denna gång gick det betydligt bättre, nätet trasslades inte alls ihop, alla 3 fiskarna kom i såen, MEN, vi kunde konstatera att jag är för kort för att få upp nätet snyggt. Så nästa gång måste jag väl rusta mig med platå skor för att få upp det utan några problem. När vi väl kom oss hem 23 tiden gick vi i bastun och bänkade oss sen i sofforna med mamma å pappa för att se de sista av Eurovision song contest. Det var inget nytt för mig att jag brände mina proppar på det programmet, jag har aldrig gillat det och kommer antagligen aldrig att göra det. Ännu mindre spännande blev det ju när man på förhand visste vem som skulle ta hem segern. Suck, den låten är helt sönderspelad redan!
Nåmen, idag fick vi då sova lite längre, när vi ätit frukosten friserade jag pappa, sen satte jag mig i solen sålänge Johan tvättade min bil. Därefter for vi till Oravais, packade sakerna i bilen och for till Wentis holman och sola. Det var helt ljuvligt, tror nog inte min hy riktit var om samma åsikt men iaf fick jag en början på det här årets solbränna. När vi kom från Wentis holman for vi och köpa glass som vi åt med årets första rabarbetpaj, YUMIII! Nujust känns det för bra för att vara sant :)

Nu är vi hemma i lyan igen, tittar på tv och undrar vem som skulle ställa oss till sängs, borde även gå via duschen och tvätta bort solkrämen men det känns nästan liiiite jobbigt. Imorgon blir det en kort vända till skolan för att få information om höstens praktik på hemsjukvården och mental/missbrukarvården, sen jobbar jag kväll. Orkar nog inte riktigt delta i några lektioner i skolan denhär sista veckan, mitt huvud har ställt sig in på att nu är det lov och jag börjar förtjäna pengar för stunden igen. Snart får vi då boka Ålandsresan så får vi bara vänta tills vi får vår lediga vecka :)

Det var inte alls meningen att jag skulle skriva något långt inlägg, men tydligen hade jag en och annan sak på hjärtat. Jag får iaf prata av mig, den som vill får läsa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar