7 juni 2012

Day off.

Muskelstelheten och träningsvärken förgyller verkligen min dag, eller kanske inte. Tack vare Emmas pusch igår genomförde vi gårdagens träningsprogram med nöd och näppe, det om något var pain in the ass. Min magkänsla säger att jag skall vila idag och endast göra uppvärmningsprogrammet för att sen stretcha ordentligt, och den känslan tänker jag följa!
Jag hade också tänkt gå på stan idag och unna mig en Sia, men får se om jag orkar. Farfar ringde också igår och sa att nu är mitt hörnskåp grundmålat så jag får gå och välja färg till den. Så bara Johan kommer hem från jobbet ska jag ta honom under armen och besöka några målaffärer, hittills har jag fastnat på gammaldags grå, men får se var det blir efter lite konsultation.
Idag fick jag också ett mejl från Accessora, för drygt en månad sen beställde jag några små saker därifrån för att jag hade lite över 100kr innestående. Dom ville jag använda så fort som möjligt så de inte ligger å väntar där och jag sen skulle glömma bort dom. Nå, i mejlet idag stod det att företaget fortfarande är i konkurs och mina pengar blir nu återbetalade. Nice, varför meddelas inte såna saker nånstans? Inte helst på webshoppen. Nåväl, bara mina pengar kommer in på kontot nu så är jag nöjd.

Nu ska jag hitta på nåt att äta, igår prövade jag på att göra LCHF blåbärsglass och det var riktigt gott! Godare än köpis (inte Sia) ärligt sagt, och det tog 5 min att mixa ihop det. Sen gjorde vi också någon korvsoppa som skulle räcka till 3-4 personer, men vårt blev av någon anledning närmare 5 liter trots att vi följde reseptet nästan till punkt och pricka. Nå vi har något att äta nu och veckans matsaldo ligger på under 50€, så vi är bara nöjda :)

Nä nu måste jag nog ta tag i dagens sysslor, Johan sade igår att jag absolut inte får fastna vid datorn, hups ;)

1 kommentar:

  1. Inte skulle du kunna sätta upp receptet på glassen? Skulle sitta fint med en glass man med lite godare samvete kan unna sig! :)

    SvaraRadera