14 juni 2012

Shalom homies!

Oj så tiden har gått, dagarna har bara flugit iväg och jag har egentligen inte fått uträttat några större saker. Jag har egentligen inget viktigt att komma med men jag tänkte nu ge ett tecken av att jag lever, för nu kommer jag att vara rätt så upptagen i några dagar igen. 

De senaste dagarna har jag egentligen bara jobbat och tränat, där emellan har jag tillbringat lite tid i solen  med min bok och med Johan. Har hittat intresset att läsa igen, började med Simmar- Emma, en riktigt gripande bok. Lättläst och intressant! Helgen tillbringade vi i Oravais och fick uträttat lite av det ena och det andra, och så firade vi Emma på lördagkväll i grillandets tecken. Mysigt så! Imorgon är jag ledig och tänker då baka hela dagen eftersom jag ska ha släktkalas här i Vasa på lördan. Lite spännande blir det nog, men ändå känns det lite fel eftersom jag egentligen inte ser detta som vårt riktiga hem. Jag kan sen ta bilder på mina bakverk, jag ska också pröva på en ny tårta. 

På tal om resept fick jag ett önskemål om att sätta upp reseptet på LCHF- glassen jag gjorde här tidigare. Det som behövs är:
1 dl Creme fraiche
2 dl grädde
3 dl frysta blåbär (går väl nog att använda bär efter eget tycke, men blåbär innehåller lite kolhydrater)
½ tsk vaniljpulver (men jag gillar vanilj så jag satte lite extra ;) )

Sen sätter man allt bara i en mixer och mixar i ett par minuter. Smeten smältar ganska snabbt men går att äta genast, nästa gång ska jag testa att frysa ner den. 

Nu har vi städat lite, torkat damm, tvättat fönstren och till och med tvättat persiennerna rad för rad. Hyy jädran så äckligt det är att bo såhär nära marken och gatan, allt blir dammigt bara man tänker på det. Imorgon fortsätter vi då, men nu kryper vi nog till sängs :) Ha de så bra såläng! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar