5 juni 2012

Sommarens soliga dagar.

Ska bli underbart att cykla till jobbet idag, sååå mysit väder! Igår var det också ganska mysigt att cykla hem med Ida, luften var varm och tung och det kom några droppar regn. Det om något var uppfriskande :) Likväl somnade jag i Johans famn när han kom hem, vi hade upp fönstret och lyssnade till ösregnet. Finns ju inget skönare än att sova när det regnar!

Igår började vi då med träningsprogrammet Insanity. Det låter lika galet som namnet. Det är ett 60 dagars träningsprogram som skall ge märkbara resultat, en bekant har kört med det i 3 veckor och på henne syntes det riktigt bra. Jag kom nyss ur duschen efter att kört mitt andra pass, ikväll ska vi ta före bilder på oss så vi har något att jämföra med sen när programmet är slut. Jag hoppas verkligen att jag har sån självdisciplin så jag orkar genom hela, det skulle sitta bra med några resultat som syns och inte bara känns. :) Dieten har heller inte gett några resultat nu i och med att vi var på 2 studentfester i helg, det är ju tur jag har hela sommaren på mig. Mitt mål är att en arbetströja i storlek 40 inte ska spänna om armarna eller rumpan, hehe ;)

Annars har jag väl inte så mycket på gång.. Igår fick jag mina stödstrumpor som jag beställde förra veckan, så dom tänkte jag testa idag. Jag borde också börja bara inför mitt kommande kalas så att jag inte behöver stressa inför det. I år ska jag firas här i vår lya så farmor, farfar å mormor kommer sig hit och se hur vi bor. Det blir heller inget midsommarfirande för mig för jag jobbar hela helgen och systern blir konfirmerad på lördag, så det blir hon som skall firas då istället.
Nu ska jag söka nåt att äta och sen får jag börja trampa söderut, hoppas ni alla får en skön dag :)

2 kommentarer:

  1. va e he fö na träningsprogram? myki gymmas å sånt? elär kanske e sko va na fö me... sko böv e ti hösten i alla fall!

    SvaraRadera
  2. He e ett 60 dagars intensiv/ högpuls program, tär allt görs me egna kroppsvikten i hemmet. Finns dvd att beställas, men ja ladda ner hela hoito å he funkar problemfritt :) Ja trod att min kondis int va så värdelös nu tå man äntligen har börja jogg liti, men bara själva konditionstesti va rena rama helvete! He e absolut sånde träning som ger blodsmak i munnen :D
    http://www.beachbody.com/product/fitness_programs/insanity.do

    SvaraRadera