12 augusti 2012

För att de e söööööndag.

Men en söndag som gick helt smärtfritt. För omväxlingens skull var jag på en annan avdelning ikväll, och det var nästan kul. Här hemma har gubben kämpat med tapeter och ett klister som tydligen inte ville samarbeta med väggen och tapetet, men nu är det på god väg och det blir, lite vågat, men snuskigt snyggt!

Själv har jag gått och ältat på om jag ska köpa nya (och mitt första par riktiga) löpskor eller ett par barfotaskor. I går var vi till stan och jag prövade X antal lenkkiskor, och ingen av dem satt så bra som barfotaskorna. Och jag är ju inget proffs som borde betala 100€ för ett par lenkkiskor som sen används några gånger per sommar, eftersom jag inte skulle jogga utomhus på vintern. Däremot kan jag tänka mig köpa ett par barfotaskor som är billigare, sitter bättre, som jag kan använda till vardagspromenader och svettigare löpsträckor (dock ej på vintern, men det har jag andra skor till). Det som nu stör mig är att jag fortfarande har kvar några pass av Insanity, och köper jag barfotaskorna nu vill jag ju givetvis använda dom genast, och då är jag rädd för att jag struntar i Insanityn (känns som jag nästan gjort det redan eftersom det blivit fuskat så mycket med det då mina valpsjuka ben inte gillar det). Alltså vilka I- lands problem man orsakar sig själv och sitt stackars huvud.

Men för att uppmuntra sig själv då, så har vi lite smått och gott påväg hem från Kaalimato. Can't wait tills vi får prova på något nytt! Och imorgon har jag min femte arbetsdag för denna putki, å sen en dag ledigt igen. Då (igen) ska jag försöka göra något vettigt! ;)

Nåja men, jag har ju nu pratat om dedär förbaskade bilderna om nya lägenheten. Det går liksom inte riktigt bra med kameran, och köket som igen ser ut som något bombnedslag! Där stod jag och klottade i 3 timmar igår kväll, och det syns! Någon borde diska... Och städa. Men en liten sneak peak på sovrummet ger jag er, för det känns bäst nujust.

 
Så, vad tror ni? Något ni kunde tänka er att sova i? Det var något vi inte valde i första taget, men eftersom vi inte ville punga ut med allt för många slantar på det så blev det såhär, sovrummet blev att kosta 21€. Inte dyrt, men man vill liksom inte betala för något då ägaren hade tapeter vi fick använda, men som inte räckte någonstans. Och dethär blev så mycket mera oss och snyggt! Borde egentligen inte flytta ur denhär lägenheten nånsin, den är allt för mysig!

Nu har mina ägg troligtvis kokat klart så jag får plocka ihop min lunchbox tills i morgon. Trevlig början på ny arbetsvecka allihopa! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar