14 augusti 2012

Vad tycker du om att göra?

Den frågan har jag fått många gånger av Johan, vad är jag intresserad av? Vad är min passion? Det är bra att han har fått upprett sitt liv efter att vi blev tillsammans, men mitt då? Borde jag göra något åt det?
Jag har saker jag gillar att göra, såsom att träna (fast jag har dålig självdisciplin) och pynta mina naglar. Däremellan gör jag sånt som smakar bra, vad det nu råkar vara just den dagen. Saken är ju lite den att man som studerande inte kan göra så mycket, eller ha så många speciella intressen eftersom allt i denna värld kostar. Jag skall, och kommer förhoppningsvis, att klara studierna utan att ens fundera på något studielån, och det kräver att man håller rätt bra koll på sin ekonomi och begränsar utgifterna till sånt som endast är nödvändigt. På sätt och vis känns det helt okey, för då är det alldeles extra roligt när man en dag kan köpa något man suktat efter en tid, eller bara för att man vill. Nog hinner jag leva "lyxliv" sen i framtiden, jag är ju bara barnet än.
Saken är väl lite den att jag beter mig som en 5 åring, men tänker som en 45 åring. Prioriterar, och tänker "ifall om att"... Men nej, jag åldras inte i förtid för det.

Om ni inte märkt det så har jag sjunkit ner i en liten svacka igen, för omväxlingens skull. Det känns som att allt skiter sig och jag vill att sommaren ska vara över, skolan får gärna börja nu tack!
Det som stör mig nu är att jag har en halv oäten God cheesecake i frysen, som jag varken vill slänga bort eller äta. Igår när vi veckohandlade föll några smaksatta kvargburkar i korgen. I och för sig är de något så när nyttiga, men.... Jag vill börja om med träningen, jag vill köpa mina barfotaskor och ha viljan att promenera och jogga. Jag vill se resultat och ge tummen upp för mig själv. Men ni ser ju det går bra, här sitter jag djupt nersjunken i soffan och äter min försenade frukost- god gröt som älsklingen kokat och rågbröd!

Så borde jag få mina valpsjukor masserade, men nej, det är faktiskt dyrt att gå till en massör. Och med tanke på att det inte räcker med bara ett besök.

Dethär inlägget skrev jag för att få det svart på vitt, hjälpa mig själv att inse hurudan situation mitt liv är i nu. Försöka lära mig själv att acceptera avvikande saker, och att jag inte kan vara som andra.

Kiitos ja anteeks för de, njut några minuter med Ellie vet ja :)

3 kommentarer:

  1. Ska vi byri fa ti Easyfit tå skolan byri?? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. He ska vi! Ja sku no göra e nu redan, men vill få programmi färdit föri så e kanski känns liti bäter. ;) Å ja har riktit fundera på att delta i na åv demde humppapumppa timan di har tär å, å kanski Zumba om ja slår till på stort!

      Radera
  2. tycker he e okej att ha liti svackor ibland, hovosaken e jo att man sjölv e medveten om dem å att man vill göra nanting åt saken! he kan jo gäll vasomhelst; matvanor, träning, humöret i allmänhet.. men ja föstår no ho do kendär, man blir så himla leid sesjölv tå man it kan "sta emot" fast man både vill å vejt att man kan!
    tsemppiä vaan :) san om några år får vi byri fa ut å motioner ilag!

    SvaraRadera