7 augusti 2012

I'm still alive.

Äntligen fick jag mig tid att sätta mig ner och skriva några rader. Det känns som att jag inte haft nå ledigt alls trots mina 2 lediga dagar/ vecka som vanligt. Men vi har haft ett och annat på agendan, och däremellan har jag helst bara suttit och pustat ut. 

Det som har hänt sedan jag sist bloggade:
- vardagsrummet och köket är nu färdigt tapetserade.
- haft en krabbisdag på stranden och tagit årets första dopp.
- festat och skapat upp mitt knä.
- fuskat med träning och bannats över mental breakdown när man väl tränat. 
- bannats över vågen som varken rör sig upp eller ner trots att man håller träningen och kosten i baktankarna. 
- läst ut 2 böcker och börjat på en ny.
- sovit dåligt och drömt om en massa sjuka saker.
- sökt tapeter till sovrummet. 
- varit på födelsedagskalas och förlovningsfest.
- sett Timbuktu live och upplevt en maximal rysning då minsta lilla hårstrå på hela kroppen rest sig.
- blivit ägare till ett par rosa Crocs tennare. 

Säkert har jag glömt en del, men i stora drag. 

Det kändes helt underbart att få vakna av sig själv idag och veta att jag har en dag framför mig utan några som helst måsten. Bara för att hade jag tänkt städa lite, detdär vanliga tvätta kläder, dammsuga lite, plocka undan onödiga saker osv. Och bara för att det är dåligt väder tänkte jag gå på stan och fönstershoppa lite. Borde söka inredningsklistermärken som man kan sätta fast på kakel, men vet inte var jag ska börja med det. Sist och slutligen får jag säkert inte gjort så mycket, har en taskig huvudvärk igen och molande ömhet i kroppen. Det vore riktigt typiskt om det är en flunssa som håller på att krypa fram. 

Nåväl, nu borde jag väl orka klä på mig och sen ta tag i något. Johan har kvällsskifte så jag borde väl få uträttat något under dagen. Om jag orkar städa flitigt kanske jag kan försöka klicka några bilder på köket och vardagsrummet så får ni en sneak peak på hur vi bor :)


1 kommentar: