22 augusti 2012

Välkomnar en dag i soffan.

Igår kände jag mig aningen hängig när jag kom från jobbet, huvudet värkte och jag var allmänt slut. När kvällen småningom närmade sig kände jag även hur halsen svällde upp och hur det började packa i öron- näskanalen och mina öron ömmade. Jag friserade Johan sent igår kväll för mitt inre sa att jag idag inte kommer att vara i skick för sådant. Och så rätt jag kunde känna, enligt Johan har jag hostat och snörvlat hela natten, men jag har sovit som en stock. Nu är halsen som ett rivjärn och mina halsmandlar är äckligt stora och sjuka, näsan rinner och bihålorna är stockade. Sicken tur att jag hade ledigt idag så jag hinner vila upp mig lite, känner verkligen inte för att måste ligga hemma igen några extra dagar.

Det jag har tänkt göra idag då är att sända in en ansökan till Sexsnackarna, skicka in beställning till Adlibris och Nelly, orka släpa mig iväg till stan för att köpa schampo, lacka naglarna och fixa brynen och se någon film. Igår mejlade jag en vid Folkhälsan om Doula verksamheten, och jag har redan fått svar. Bara jag kommer på ett sätt att åka till Jakobstad 10.9 så deltar jag i träffen då. Det känns rätt bra nu att ha en del saker på g, och hösten har knappt börjat. Nu ska jag bara vänta ut förkylningen så jag sen får börja träna, bara skolan börjar och jag kommer igång med rutinerna ska jag besöka gymmet pånytt.

Men nu ska jag ta itu med dagens sysslor, bajbaj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar