24 september 2012

Lazy monday.

Hej hopp, nån annan som tyckt att denhär måndagen har varit lång? Klockan e bara 22.25 och jag önskar jag med gott samvete kunde gå och lägga mig, men det känns lite väl tidigt med tanke på att jag är ledig imorgon.

Nåväl, idag steg jag upp förrän väckningen hann börja tjuta, med andra ord var klockan då strax före 9. Redan då kände jag av en konstig huvudvärk. Jag klädde på mig och redde upp lite saker i wc då huvudvärken slog mig på riktigt. Det var en såndär sovit-för-länge huvudvärk. Jag sov närmare 10 timmar och det är inte många gånger i året jag lyckas med det. Jag trotsade huvudvärken och tvättade en maskin kläder och hängde upp det sen, redde upp lite i köket och dammsugade lägenheten. Jag gjorde även lite pappersarbeten och beställde ett brottsregisterutdrag. Hade tänkt hinna till posten med några brev innan jag for till jobbet men vågade inte riskera att bli försenad, jag var ju ändå ut i trafiken i lunchtid. Så istället for jag i god tid till jobbet.
På jobbet var det en riktigt lugn kväll, alla var lugna och snälla och vi var klara med kvällens sysslor nästan 1½ timme före vi fick sluta, så vi slappade framför tv:n då. När jag kom hem var det bara att byta till träningskläderna för Johan hade bestämt att vi skulle ut och gå. Sagt och gjort, igår var vi på en 50min runda med stavar och idag 35min utan. Började ha känningar i vadmusklerna att jag kanske "håsat" lite med barfotaskorna. Stretchade bara ordentligt så kändes det genast mycket bättre. Inte en sekund har jag ångrat köpet!

Nu blir det bara en snabb kvällstvätt och sen krypa ner i vår älskade säng. Även den är något av våra bästa köp. Imorgon blir det en dag med några ärenden, veckohandla och en promenad med Sonja. Känns så himla skönt att vara aktiv redan från veckans början :) Gonatt på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar