26 september 2012

När der bränner i fickan.

Och när ett 4kg paket från Zalando anländer till posten. Också en fetare lön än förväntat landar på kontot på fredagen. Lite ångest har jag, för allt jag beställde från Zalando passade så jag tror jag måste ha Johan att skicka tillbaka något i smyg, så får jag sen bannas över att han valde fel plagg. Eller fel skopar. Knepigt såna gånger, jag vet. Men så försöker jag också muta mig själv med att om jag returnerar de dyrare skorna så kan jag då köpa mig en pulsklocka, men vilka vill jag egentligen ha mer? Vad behöver jag? Egentligen inget annat än en kram nujust.

Jag hade faktiskt tänkt ta en promenad även idag, men jag hann bara sätta mig i soffan med datorn när jag märkte att taket på grannhuset började se fuktigt ut. Nu ösregnar det. Jag borde skriva på skolarbete och räkna lite läkemedelsräkning, men det är endast lite på 3 timmar tills sällskapet anländer så jag borde nog hitta på något (vettigt) tidsfördriv så länge. För sen när Han kommer hem och ska göra sina skoluppgifter skulle jag mer än gärna sitta mittemot honom vid köksbordet och absolut inte kunna koncentrera mig på mina uppgifter. Vilket I-lands problem.

Nä nu du kärring, måst nog ta mig i nackskarvet nu. Hej hopp, gummi snopp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar