21 september 2012

Så jag har längtat.

Äntligen fredag, denhär veckan har varit riktit lååång och idag när jag vaknade kändes det precis som lördag. Men nu är skolveckan över å jag jublar en gnutta!

Dock var det inte en så perfekt fredag, for till Motonet efter skolan där jag äntligen fick handlat en askhink eller ämbar, va man nu vill kalla det och sen nå brännare till bilen. Endast över en månad sen de borde ha varit bytta men nu lyser alla lampor igen. Så fortsatte jag till GW gallerian, jag var på jakt efter en skjorta eftersom Johan skulle önska att jag hade en skjorta som sitter snyggt (och inte en såndär lång och lös bondskjorta som man inte kan ha på fest). Prövade 7 styckna och ingen satt bra, så jag gav upp. En bråkdelssekund tänkte jag köpa en och sen sy in den lite här och där så den skulle ha suttit bra, men nä. Betalar man för något så ska man ju nog helst vara nöjd med den sen. Omodifierad. Så har jag länge också varit på jakt efter en bh, en vanlig vardags bh som inte skavar över allt. Prövade totalt 9 par och sen bestämde jag mig för att bara ta ett av dom för det finns inga andra än Kultasukkas svindyra som jag är nöjd med. När jag då stod och spände och vände och shakeade dom på plats kunde jag endast konstatera att om man råkar ha lite av den lösare sorten till bröst så är det nog inte meningen att man ska kunna ha några porriga push up bh:n, för då väller allt över lite över allt. Så egentligen borde man väl köpa domdär tyglapparna som mestadels äldre kvinnor föredrar, men då lär man ju nog få en del blickar när tvillingarna Himalaya syns genom vilka kläder man än bär.
Som pricken på det jävla stora I:et hör jag något mindre skrattretande när jag sätter mig i bilen, en svensk som sjunger "Du e för stoooor för mig, du e alldeles för stooooor för mig och jag är för liten för dig...". I mina tankar mördade jag honom långsamt och samtidigt tänkte jag att inte konstigt att dagens ungdomar blir deprimerade när det påpekas om storleken även i musikens värld.

Nåja, lite fick jag ju ventilerat igen. Egentligen är jag inte på dåligt humör, det bara stör mig när det ska vara så himla svårt att vara kvinna och få känna sig kvinnlig utan att nån ska titta snett på en.

Nå dagens värsta måsten börjar vara gjorda, klyvit 3 säckar ved, städat upp trappuppgången, nu ligger sängkläder i tvättmaskinen, så borde jag bara duscha, packa och koka gröt tills Johan kommer hem så vi sen får brumma iväg norrut. Ikväll blir det förlovningsfest och imorgon 3 kunder och eventuellt båtupptagning. Helg efter helg med fullspäckat schema. Hoppas ni hinner pusta ut lite mellan varven :)

1 kommentar:

  1. I feel your pain gällande kläder och speciellt bh:n. Jag har inte ens några enorma bröst men de enda bh:na som känns bekväma en hel jobb/skoldag är just de som kostar skjortan. And don't get me started with ammningsbh:na. De som är bekväma 24/7 är fula och brösten hänger nånstans i knäna medan de som är lite snyggare är SÅ obekväma att man bara kan gråta. Och det är faktiskt ingen skillnad på i hurudan prisgrupp man kollar._.

    SvaraRadera