17 oktober 2012

Dagens pain in the ass.

Jag fick då alltså röven släpad till gymmet, jag tog t.o.m cykeln dit fast vädret var ostadigt. Egentligen var det riktigt mysigt att cykla i duggvädret.
Uppvärmningen på löpmattan gick helt ok, likaså armövningarna. Men sen då benen och magmusklerna, huhhu! Nu kan jag då poängtera att det är precis 5 månader sen jag sist checkade in på gymmet, då har jag inte sysslat med någon annan träning förutom 7 veckor (med en förkylningspaus i mitten) Insanity i somras. Promenader sysslar vi med mer eller mindre, men musklerna har totalt förtvinat.
I somras köpte jag en ny (vardags)klocka som jag (för första gången i mitt liv) använt flitigt, och nu är jag nästan beroende av den. Att alltid bära tiden med sig. Tidigare hade jag ju funderat på att köpa en pulsklocka, och nu hade jag behövt den. Jag hade ingen som helst klocka att se på medan jag höll på med alla övningar, och mest störde det mig när jag gjorde plankan. Där låg jag och räknade sekunderna på ett ungefär. Så kände jag också att det var jättesvårt att hålla koll på pulsen, eller ansträngningen överhuvudtag. Jag gjorde nog alla övningar ganska lugnt och testade mig fram med olika vikter bara för att se i vilket skick jag är nu, men när jag väl skulle stretcha kände jag att det inte kändes riktigt bra.
Men imorgon blir det ett nytt försök, då ska jag också testa på RPV för idag missade jag den tiden.

Så nu ska jag då duscha, sen googla och grubbla över pulsklockor och sen in till stan och handla lite nödvändigheter. Jag kunde också önska mig en pulsklocka till julklapp, men jag skulle ju gärna ha den nu redan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar