18 oktober 2012

Dagens tummen upp.

Idag började dagen bättre, vi vaknade i tid och kom oss upp i tid. Vi har sorterat tidningar och fört alla reklamblad till insamlingen, tvättar kläder och hängt dom på tork + vikt undan de andra rena kläderna, hämtat in mera ved och eldat, städat ur kakelugnen och fört ut askämbaret. Sen vid halv 12 begav vi oss båda mot varsitt håll, han till jobbet och jag till gymmet. Idag kändes det betydligt bättre, igår kväll slog säkert en osynlig blixt i mig för jag blev motiverad och peppar på en gång. Och nu har  jag faktiskt ett mål. Jag ställde mig på vågen i mårse och såg något överraskande, vikten hade inte rört sig alls trots att vi fuskat med mat och gotta de senaste veckorna. Däremot är kroppen väldigt otrimmad och enda musklerna jag vet av är bicepsen. Men det känns bra att börja med något nytt nu när vikten äntligen ligger på under 80kg, det gjorde den senast för ett år sen när vi gick på LCHF. Men nu ska det gå med sunda matvanor och regelbundna mattider.
På gymmet då, där testade jag idag på RPV (reidet, pakara, vatsa) och det kändes som att det verkligen var min grej. Mina svagaste musklerna tränades på enkelt men effektivt sätt och jag är beredd på att det kommer att kännas av imorgon, men det gråter jag inte över! Efter RPV:n svettades jag även på löpmattan en stund och tränade lite armar. Stretchningen var skönast som vanligt, då känns det bra att belöna sig med avslappning.

Nu har jag ätit lite rester sen igår och borde diska, sen ska jag söka John blund och hoppas på ett par timmars sömn före nattskiftet börjar. Får se när det blir uppdaterat här nästa gång, imorgon tänker jag göra det jag inte hunnit idag. Hej så länge allihopa :)

2 kommentarer:

  1. ojoj va he sko va befriand om vågen sko vis under 80... he e no jäkla längsan he ha gjort he :/ iofs bod ja ligg på 81 no, men he gar liksom int under!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, I know the feeling. He e nu 8 vikor san ja gick på 3 dagars riktig detox å sen he har vikten liga på hedi sama (klart e har stuntta iväg lite baket na kalas eller toko, men an har allti visa nästan sama på mornen). Men däremot e ju int du tjock på na sätt, du har en lang å stark kropp :) Bara du nu får vila upp o fixa ryggen får du ta nya tag igen, he borda väl int vara na problem me tanke på att du suktar så myki efter träning nu ;)

      Radera