19 november 2012

Hejhopp.

Så har vi måndag igen, en måndag med mysigt och friskt väder.
Idag började jag mina 2 praktikveckor på hemträningsenheten, och enligt mig är det en wanna be T2 avdelning. Hittills ingenting nytt, förutom dokumenteringsprogrammet och medicinlistorna. Men allt känns gammeldags där, och all information är gammal för mig. Tur att det bara är 2 veckor, och på dom veckorna blir det väl 9 skiften. Sen efter lillajul far jag vidare till riktiga hemsjukvården.

I mårse när jag vaknade kändest det helt vanligt, det var lite segt och sängen lockade. När jag kom igång med morgonsysslorna upptäckte jag att jag kände mig förkyld, näsan rann och jag hade värk lite här och där i kroppen. Nu känns det nog lite bättre, men tror det är bäst att skippa träningen ikväll ifall om att... Fast det kliar nog i musklerna, hade siktat in mig på ett bodypump pass men om allt känns okey imorgon kan jag gå på ett pass då. Jag kan ju försöka lura med Johan på en promenad ikväll istället.

I helg var vi också hemhemma och besökte. I lördags gjorde jag 2 fotvård och i söndags friserade jag både pappa och Johan. Sen for vi på köpmannamässan och fördrev lite tid. Hittade ingenting intressant så det blev ingen dyr resa. Så var jag även och plockade upp ett fårskinn som jag spanade in på Findit, det kostade ynka 30€ och var som nytt så det var inget att tveka på. Det var jättemysigt att ha det på bilsätet :) Efter mässbesöket for vi till Prisma och handlade lite onödigheter och sen för vi och äta till O'learys. Nooomnom säger ja bara! De hade förnyat menyn, och det vi åt var riktigt mums! När vi kom hem åt vi blåbärspaj med vaniljsås och sen brummade vi mot Vasa igen. När vi igår pratade med mamma och pappa om ditt som datt så klagade jag över att tv- bordet är lägre än soffbordet, så man kan inte ha några saker på soffbordet för annars är de i vägen för dom som ser på tv ur lilla soffan. Mamma var snabbtänd och frågade varför vi inte byter plats med expedit-hyllan och tv-bordet. Snabbt hade vi switchat om bordet/ hyllan och det blev hur bra som helst. Samtidigt som vi flyttade tvättade vi kläder, värmde bastun, eldade i båda spisarna, gjorde jultårtor, printade ut praktikdokument och slösurfade. Det blev en liten win- situation!

Nu väntar jag bara att Johan ska komma hem så vi sen får gå och veckohandla, så ska vi också till Motonet och handla lite nödvändigheter och sen siktar jag på en lugn kväll. Imorgon blir det ledigt och 5 timmars ompyssling hos estenomstuderande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar