16 november 2012

Packat och klart.

Nu har jag hälften av praktiken bakom mig, det kändes lite konstigt att lämna stället bakom mig idag. Igår bakade jag mini cupcakes med smak av apelsin och kardemumma, med vitchoklad frosting, och de var tydligen omtyckta, så som de minskade på fatet :) Jag har själv svårt att hålla mig borta från fatet här hemma, och en stor har vi kvar som vi tyvärr får slåss om sen.
Kameran ville inte samarbeta så det blev en bild med webcamen. Men ni ser dom är små, 3-4cm i genomsnitt. Igår testade jag även nya stämpelplattan från Konad och det blev riktigt snyggt. Äntligen ett mönster i min stil!
I onsdags berättade jag ju om bildterapin som jag deltog i, och idag kom jag ihåg att ta hem teckningen. När jag nu ser på den i efterhand är stilen precis likadan som när jag var yngre, bilden innehåller något som gör att man ser att det är jag som ritat den.
Idag fick jag sluta redan efter 1 så då slog jag till på stort och körde raka vägen till Kvevlax för att handla lite nödvändigheter i kosmetik väg. Det blev idag 2 olika överlack och en ansiktsolja från Ole Henriksen. Jag hade ju tänkt köpa en ansiktskräm men eftersom de håller på att sälja slut på Ole så fanns det inte riktigt någon kräm som passade min hud, och den andra jag var intresserad av från serien Murad kostade några 20 lappar för mycket.
Jag var hemma redan före halv 3 och tänkte då att detdär och detdär kan jag göra.. Nu har jag varit hemma i ca 2 timmar och jag är rastlös. Vet inte om jag vill städa, träna eller läsa tidning eller bok. Träningen utesluter jag för jag hade lovat min kropp en vilodag för att jag sen tänkte träna i helg, det finns inte så mycket att städa här för det mesta plockade vi undan igår kväll när vi gjorde kusten klar för sotaren, jag kan riktigt bra tänka mig att ligga i soffan och läsa något men på något sätt låter det tråkigt. Så borde jag också äta något men jag vet att om jag äter nu redan så är jag hungrig innan vi ens kommit hemhem. Dagens dilemman. Nåväl, tänker iaf stänga alla program förutom Spotify och sen försöka hitta på något, iaf ska roskisarna föras ut.
Och med denna bild önskar jag er alla en trevlig helg! Själv har jag några kunder och finslipning av skolarbete på schemat :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar