3 mars 2013

Jeejejejjaujuajaujamau.

Här kommer den legendariske söndagsuppdateringen:

helgen har varit underbar, igår åt vi thailändsk hemlagad trerätters (mao egna vårrullar, thaisoppa på kokosmjölk och broiler, ugnsstekt mango med rom och glass) med Johan och Emma. På dagen var vi till Oravais och firade Johans kusin. På förmiddan var vi in till stan en vända och köpte smått och gott. Hittade värdens mysigaste korallröda kofta från Vero Moda, ett last chanse- plagg var det som inte kostade många pengar. Idag har vi sovit lite längre, jag har gjort hemtenten i administration och ledarskap, vi har städat, plockat och ordnat och ändå känns det som att det aldrig tar slut. Hade ännu tänkt sy fast mina 5 halarmärken som jag ligger efter med och disken står fortfarande orörd. Nu på kvällen blev det bastu, helkroppspeeling och brynrensning, film med Emma och snart blir det att krypa under täcket. 

Med en kort summering kan jag säga att "sportlovsveckan" varit riktigt produktiv trots att jag inte tränat en endaste gång. Men flera skoluppgifter har blivit gjorda och hemmet har blivit omskött. Själv har jag ätit riktigt nyttigt och druckit 2 liter citronvatten de dagar Johan var borta och nu visar vågen -2 kg till, trots att jag smakade lite av varje igår på kalaset. Nu står jag på vikten 76,6kg och det är länge sen jag varit i närheten av en sån vikt. Redan det att jag vågar säga hur mycket jag väger berättar en del om hur obekväm jag varit med min tidigare vikt. Sen jul har jag nu gått ner 7kg, och ärligt sagt känns det jävligt bra! Belönade mig själv med att köpa ett par jeans i en mindre storlek och de satt som en smäck.

Nu blir det nog att börja runda av kvällen och vänta på morgondagen, ny skolvecka och nya möjligheter. Ska också försöka få någon läkartid så jag får något svar på vad min fot felas, så jag sen kan börja träna igen :) Sov så gott alla, för det tänker jag göra!

2 kommentarer:

  1. va dukti do e! jär har e nog stajji still alltfö läng (2 år, närmari bestämt), men ida vägd ja faktist fö fösta gangon under 80 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En tanke slog mig idag; att he kanske e muskelvikt som har falli bort eftersom ja int har träna na alls på 2 vikor, men ja tycker äntå int e känns eller syns som att na muskler sku ha minska så myki. Duktit, kanske e har kicka igang liti för te tå igen :)

      Radera