23 maj 2013

Att påbörja en process.

Och processen i frågan är att packa inför, rent sagt, en flytt till Åland. Dock en temporärlig på 3 månader, men när man nu tänker känns det läääänge. En hel sommar med andra ord. Avgång om 39 timmar och före det ska ja hinna fylla en väska med dom VIKTIGASTE kläderna. Det blir svårt, för just nu känns träningskläderna som viktigaste. Men sen när jag börjat tänka på andra saker, plötsligt anser jag att det är viktigt att välja rätt strumpor och underkläder med, jag kommer inte att kunna välja endast 5 nagellack utan måste ta med mig hela backen, skorna (dom viktigaste är väl arbetsskorna, ett par vardags och ett par finskor)... Hah, alla skor är väl viktiga för en kvinna ;) Men det kommer att bli så svårt!
Försökte för en stund sen plocka ihop några basplagg som jag trivs i och går att användas vid flera tillfällen. Plötsligt var hela sängen fylld med pinkor i olika färger. Efter en stunds tänkande ansåg jag att inte ens hälften ryms med, så jag fick snällt slänga in allt i garderoben igen och får sen börja om. Börja om på ett sätt som kallas "tänk nu efter va du verkligen behöver". S-U-C-K.

Igår var jag och handlade en del nödvändigheter; nya träningsbyxor och strumpor, bikini, tandkräm, skavsårsplåster, en såndär "armväska" för telefonen när jag tränar, vindrutetorkare och en ny wunderbaum till min nystädade bil.... Visst ser ni att det var nödvändigheter :) Ännu skulle jag behöva "något" basplagg i rätt storlek, shorts som inte faller av mig, solkräm och sånt.

Det lär inte ta länge innan jag inser att jag påbörjat processen för sent. Om en stund ska jag åka iväg till Strampen för att ta en finsittning med klassen, sen ska jag hem och hjälpa gubben med städning, ikväll blir det bastu och allmän mys med Johan, Emma och Sonja, där emellan borde jag hinna till banken med spargrisen. Imorgon lär timmarna kännas korta, och plötsligt blir det kväll och jag och Johan ska ut på en sista middag. Inombords gråter jag redan, vågar knappt tänka på hur det blir imorgon eller på natten när jag stänger dörren bakom mig. Men det blir nog bra, något annat kan ja ju inte försöka övertyga mig om :)
Men denna låt höjer iallafall humöret en stund. De kommer också att uppträda på Rockoff i sommar, och jag kommer garanterat att känna mig som en liten flicka pånytt där jag står framför scenen ;) Öronorgasm är ordet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar