17 maj 2013

Filosofen i morgonstund.

Just nu är det så lugnt och tyst här så alla tankar bara dansar i mitt huvud. Spellistan Fredagsmys är nu också en favorit. Jag tror det hela handlar om att ställa mig mentalt inför Ålands "flytten".

För varje dag det närmar sig blir jag bara mer och mer gråtfärdig. Och jag vet absolut inte om det handlar om lättnad att få uppfylla drömmen om att "bo" där en stund, eller om det hela handlar om den kommande saknaden till allt som lämnar här hemma. I kväll åker jag sista gången hem till Jeppo för att ta en liten farväl av alla. Nästa vecka kanske jag hinner på en kvällssittning med de närmaste.

Det känns som att jag borde ha ett tight schema denhär sista veckan bara för att få tiden att gå, så jag inte fastnar i tankarna. Nästa fredag kommer jag att ta en sista runda på stan och handla lite smått och gott, se på folket och förhoppningsvis memorera en fin bild av staden. I något skede borde jag även hämta mina arbetskläder och skor från jobbet och meddela om min "sommarfrånvaro".

Idag ska jag skriva lite på slutarbetet, skicka en beställning till fitnesstukku, städa lite och sen blir det ännu några timmar stenläggning. Detoxen avslutade vi igår kväll, och idag visade vågen -3,3kg. Så denhär 3 dagars kuren var ungefär lika effektiv som den andra jag gjort ett par gånger. Med andra ord har jag nu gått ner 12kg sen julen, och det känns bra. Känns som det hela skulle ha gått för lätt, men så ska det väl vara om man gjort rätt. Dock vet jag att jag kan svälla upp ett kilo eller två nu efter detoxen, men sånt hör lite till. Någon riktig träning har jag inte hunnit med under dehär 3 dagarna, däremot har vi ju burit massvis med stenar flera timmar varje dag, och det känns skönt som träningsvärk i hela kroppen. Låren och baken är lite spända, ryggen är trimmad och armarna är lite trötta. I helg kommer jag endast att ta någon löprunda i något skede.
Nu ska jag försöka ta tag i mina uppgifter för att få tankarna på andra banor. Hoppas ni får en skön fredag :)

Large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar