14 maj 2013

Den upptagna kvinnan.

Känner mig väldigt "viktig" i det tighta schemat jag lever i nu. Nästan för viktig, och jag hamnar att prioritera om flera saker.

Dehär 2 veckorna jag är kvar i Vasa hade jag ju tänkt äta strikt och träna aktivt. Nå, ni vet hur det blir med för få dagar på en vecka och för få timmar på ett dygn. Vi snilleblixtade i söndags när vi körde hem till Vasa, vi bestämde oss för att ta en detox kur. Jag googlade och hittade något nytt som verkade roligt. Detta följer vi nu i 3 dagar. Vi började idag och hittills har det gått bra. Jag fick ju även lurad med Johan på detta och han låter väldigt missnöjd när han inte får äta något salt eller kött. Men helt lessen var han inte heller över de nyttiga dryckerna ;) Träningen kommer jag inte att hinna destu aktivare med, jag kommer att koncentrera mig på morgonlänkar och sen se hur det finns tid under resten av dagen. Det som delvis orsakar tidsbrist är att vi lovat hjälpa Johans kusin med stenläggning på en gård tisdag-torsdag kvällarna. Där var vi nästan 3 timmar ikväll, och jag vågar inte ens tänka på hur många kilon stenar jag har burit. Det var roligt en stund, men det märktes nog att detoxen slöar ner en lite. Så var jag ju och sprang i 20 min i mårse och tränade sen 15 minuter med Paolo Roberto. Det gjorde susen! Ska försöka mig på samma sak imorgon trots att jag är ledig.
Ja sku också gärna prioritera lite tid med Johan denhär sista veckan, men även det lär bli tight då han jobbar 2 kvällar nästa vecka och sen kanske vi har vårfest med klassen. Ojoj, men det blir som man ställer det. Förhoppningsvis blir det lugnt och bra sen :) Småningom borde jag också börja fundera på vad jag borde ha med mig till Åland, har även några saker jag ännu borde inhandla före det.

Nu ska jag se på sista minutrarna av hockey matchen och sen krypa till sängs. Kommer nog att skriva åtminstone ett inlägg ännu förrän vi åker iväg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar