13 augusti 2013

Om de nya vindarna.

Nå nu ork int ja vänt na länger me nyhetren. Nu e de spikat och planerat; också vi blir Vöråbor i höst.

Efter många om och men, en tids planering och ekonomiska beräkningar tog vi beslutet. Även denna gång flyttar vi till ett renoveringsopjekt, men det är egentligen bara roligt att få göra lägenheten mera personlig. Så i september får vi nycklarna så vi får renovera i lugn och ro, och då har pappsen lite semester så han tyckte han kunde sysselsätta sig med renoveringen då. Sen får vi flytta in när vi hinner och känner för :) Lite svider det nog att lämna den fina vinds lägenheten i Vasa, men som jag sagt är det nu (utan barn och lite inredning) som man ska flytta om man vill se lite "omvärld".

Igår var vi då till Stockholm med Ida. Trots ett par små regnskurar var vädret perfekt, varken för varmt eller för kallt. Min inställning var att för en gångs skull shop til you drop, och det gick ganska bra. I klädväg köpte jag inget onödigt, men sen hitta ja ett spel, en box att sätta tépåsar i, en tvål från Lush och ett par solglasögon relativt billigt. Och för att inte glömma; Fifty shades of Grey trilogin! Äntligen. Ja sku gärna sätt upp bilder men när jag väl tagit dom orkar jag inte överföra dom till datorn, så försökte jag också söka dem på diverse internetsidor men hitta nästan ingen av plaggen. På instagram hittar ni förr eller senare alla plagg :) Nedan kommer några plagg.

Nu är det slut på mina sista 4 lediga dagar, så nu är det 9 dagars työputki som gäller. Snart e vi hemhemma igen <3

Träningtights från Stadium.

Jacka från Vero Moda.

Nike tränings bh från Stadium.

2 kommentarer:

  1. jee, va rolit! välkomin ti Vöro ;) (och nä, ja skrejv itt hede - vi bor jo i ÅRVAS.....) no får vi jo böri träffas mejr tå do bor närmari :D vart nanstans tid ska ni flytt?

    PS ja paxar ti lån fifty shades åv de vartett do har läst ut ein!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hah, den du! ;) He påtar no Johan å att vi ska ti vörå :D Faktum e att vi kommer att flytt bara ett par hundra meter från Linns å simons :p Minns nu int na adress, ja har ju bara sit e på bild å Johan har deala :D Måst si tå va e finns för träningsmöjligheter tär eller om vi ska böri koma ti gymmi i Årvas. Bökren får du no lån, man måst liksom sträckläsa di, såååå bra! Haha.

      Radera