8 september 2013

1+1= 3?

Denhär renoveringen framskrider ju inte riktigt som planerat på grund av det fina fyndet, vattenskadorna i toaletten och ett hörn i vardagsrummet. Som tur drabbar det inte vår börs, men det drar ut på tiden. Som det ser ut nu kan vi inte flytta in förrän i oktober, och sista september ska vi vara ut ur lägenheten i Vasa. En lite skit situation om ni frågar mig. Vi tar det som det kommer och kör dit de saker vi kan, sen får vi antagligen sova hemma hos Johans föräldrar i Oravais och pendla därifrån tills toaletten i nya lägenheten e fixad. 

Hittills har vi satt laminat och en fondvägg i sovrummet, rivit bort tapeter och golvmattan i vardagsrummet och idag målade jag 2 väggar i vardagsrummet. Så började vi pussla lite med laminaten i tamburen. I veckan eller nästa helg målar vi klart i sovrummet och vardagsrummet så långt det går, och sätter fast listerna där vi kan. Köket behövde enligt ägaren inga nya tapeter, men vi ska se om vi kanske fixar något där på egen bekostnad. Hur som haver är vi nöjda över det vi åstadkommit med hittills, trots bakslagen. 

Något annat spännande pågår egentligen inte i vår vardag för tillfället. För några dagar sen fick jag tillbaka min gymnyckel och jag var ivrigt påväg till gymmet, väl när jag kom dit fungerade ju inte nyckeln för att mitt konto inte var aktiverat efter att jag hyrt ut nyckeln över sommaren. Så det sket sig lite, och nu börjar det kännas i kroppen att man inte tränat ordentligt på 2 veckor. Men just nu är jag lite tvungen att prioritera saker och ting så inte allt hopar sig. 
Nu ska vi svälla en stund å se på tv, den senaste tiden har det nästan varit svårt att hitta tid att se på tv men imorgon börjar Erillaiset äidit igen på Ava så då kommer jag garanterat att bänka mig en stund :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar