2 september 2013

När planet landat.

Vilken vecka det varit, en massa spring hit och dit och en liten stress bakom helatiden. Efter några, eller många, om och men kom vi överrens om färg och tapet till vardagsrum och tamburen. Laminaten hade vi valt redan tidigare. Så i fredags före vi skulle hem norrut körde vi via diverse byggaffärer och plockade med det vi hade fått klartecken för.
I lördags fick jag lurad min snilleblixt i Johan, jag hade nämligen bongat en grå hörnsoffa på ena facebook loppiset. Som en del vet hatar jag våra soffor vi köpt för 2 år sen, och nu kunde jag bara se en hörnsoffa framför mig i nya vardagsrummet. Vi körde till jeppis med paketbilen, provsatt en kort stund och gick sen till närmaste bank automaten och tömde kontot. En kvart senare var soffan packad som sillar, bland renoveringsmaterialen, i paketbilen och vi hade en ny soffa och några slantar mindre på kontot. Sen när vi väl kom oss söderut igen bestämde vi oss för att köra till Vörå och dumpa allt sammans i lägenheten. Där emellan tog snålheten över och vi pausade vid kaffestugan och inmundigade varsin burger.
Efter att vi gjort vår trip till Vörå och hitat hem till Oravais igen förberedde vi maten som skulle grillas på kvällen. Vi skulle ut till Redör och fira venetziansk med Sonja, Emil och Emma. Och vilken skön kväll vi hade! Vi orkade aldrig bada bastu, men åt, drack och spelade Alias i gott sällskap!

Så har jag ju också första praktikveckan på rådgivningen bakom mig. Det känns helt ok, lugn och mjuk start. Klämt och mätt lite magar och funderat över olika familjeproblem. Idag hade jag en egen patient och fick göra alla kontroller och dokumentering själv. Det kommer nog att bli 3 lärorika veckor ännu, och sen blir det säkert bra att fortsätta 4 veckor på barnrådgivningen.

Såhär mitt i alla bekännelser kan jag påpeka, för de som inte märkt, att jag för tillfället hatar min blogg. Den representerar inte alls mig. Den är allt annat än uppdaterad. Men just nu har jag lite ont om tid att greja med den, så det får nog bli tills efter flytten nångång.
Nu blir det att söka sängen och ta natten. Imorgon är jag ledig och ska då till Vörå och börja på med renoveringen, förstås med lite hjälp av pappa. :)

Bliir noo bra dehäär veitni.

2 kommentarer:

  1. oj hande soffon skåda ja påå på FB-loppis å. vitsi va snygg an va, å billi! sko nog ha köpt an om itt vi redan sko ha skaffa ny soffo. å om vadasrymi sko va en annan form.. vill koma å siiii ti edart snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaa så fick vi an ännu liti billigari å så he va int så fy skam-köp! ;) Du ska no få koma å si sen tå he e klart, vart ju liti bakslag nu tå vi hitta vattenskadona... Men he lär väl synnas/ höras tå vi böri ha e klart tär :)

      Radera